Första gången

Thursday, July 20, 2006 (hämtad från gamla bloggen på http://hazzano,blogspot.com)

Jag är arg, jag har precis avslutat en diskussion med min mamma. Hur den kvinnan lyckas med så få ord att göra mig så jävla förbannad är för mig en gåta. Jag var tvungen att avreagera mig så jag åkte på en biltur, fort som fan, med hög musik. Det funkade absolut -inte.

Jag har tänkt dela med mig av ett minne. Min första erfarenhet av knark. Jag var vid tillfället 16 år gammal och var med några polare på väg till ett gymnasiedisco nere i city. Vi hade dagen innan, i skolan, samlat in lite pengar för att köpa hash. Vi gömde oss bakom ett dagis och ställde oss i en ring, de som tidigare hade rökt på bråkade om vem som skulle få tända jointen. En joint som jag än idag minns som den största någonsin. Meckaren tänder sa den mest erfarne och tog god tid på sig.
Att mecka är att smula ner hacsh i tobak, därav "meckaren".
Jag fick jointen till slut och glöden var sne, jag rökte, hostade, rökte igen och ansträngde mig lite extra för att bli hög. Det blev jag inte. Man blir inte hög första gången sa man men jag inbillade mig dock att jag var hög och försökte se så "fucked up" ut jag kunde.

Dem grabbarna som stod i den ring där jag rökte min första joint lever idag olika liv. Så vitt jag vet är det bara jag och en till som fortfarande missbrukar narkotika. Det är bara jag av dem killarna som valt att läsa vidare på högskola. Vi har alla gjort våra egna val och vi är själva ansvariga för dem. Jag skyller inte på något eller någon utan jag har själv satt mig i denna odrägliga situation och jag måste själv ta mig ur den. Men jag vet att jag har styrkan, jag tror på mig själv men det är dock ett problem att jag resonerar så. Eftersom min tilltro på mig själv är så pass stor så tror jag även att jag kan sluta med dumheterna när jag så väl måste och ännu har ju ingen skada skett. Men jag är rädd för att det kanske inte är så, att jag är lika svag och mänsklig som dem "riktiga pundarna" är och har varit. Att styrkan inte finns och jag aldrig kommer att kunna sluta helt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra blogg forsätt, hoppas du fixar det.

2008-04-22 @ 16:05:33
Postat av: zandra

Jag älskar detta inlägget & tycker det är så synd. Tänk ifall du alrig rökt på då.

2008-04-23 @ 16:34:06
Postat av: Anonym

Tjo, jag tycker du ska uppdatera din blogg!

Du verkar väldigt språkbegåvad med tanke på hur du skriver, så det är lätt och kul att läsa...bara du uppdaterar den.

2009-09-10 @ 14:33:10
Postat av: Sleepy

bra blogg keep it up!

2011-01-20 @ 13:36:14
URL: http://densannaverkligheten.blogg.se/
Postat av: dope girl

Är det något jag stör mig på så är det sånt här. Av att bara ha läst detta inlägg,iofs, så måste jag bara klargöra en grej för dig. Marijuana är inte beroende framkallande, så du behöver inte oroa dig att göra dog själv till pundare om du bara håller dig till marijuana . När man är ung blir ofta marijuanan inkörsporten till mycket, men är man bara klok och forstandig så ska man inte behövas luras in på villovägar ;-)

2011-02-20 @ 05:13:46
URL: http://dontdodrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0